2012. június 7., csütörtök

Plágium

Kedves Hallgatók! Elolvastam a beküldött dolgozatokat, megtettem értékeléseimet. Akinek nem inge, attól elnézést kérek, de mivel elég általános probléma, muszáj vele itt a fórumon foglalkoznom: Nem lopunk csokit vagy ruhát a boltból, nem megyünk be más kertjébe cseresznyét szedni, nem emeljük el a másik pénztárcáját, és nem, nem lopunk gondolatokat. Főleg a Lorenz mű elemzésénél tettek olyat, hogy blogokból, a neten található elemzésekből bevágtak mondatokat, teljes bekezdéseket, volt, aki teljes dolgozatot. Ezzel kellemetlen helyzetbe hoztak engem, és saját magukat is. Jelenleg azon jár az agyam, hány esetben nem vettem észre a csalást, tehát a tisztességesen dolgozó társaikra is a gyanú árnyékát vetették. Semmiképp sem gondolom, hogy erkölcsösebb, jobb ember lennék, mint bármelyikük. Gyerekként egyszer megettem egy osztálytársam padban felejtett Milka csokiját, és mikor kérdezték, látta-e valaki, nem vallottam be. Ez csak egy példa azokra az erkölcsi hibákra, melyek miatt lelkifurdalásom van. De azóta eltelt pár év. Ezalatt én is tanultam sokat, és higgyék el, sokszor voltam olyan helyzetben, hogy könnyebb lett volna plagizálnom, mint dolgoznom. De valahogy sosem tettem. A tudás, az emberi gondolat valódi érték, amely tiszteletet érdemel. Az a legrosszabb az egészben, hogy ha nem Ön írja, csak bemásolja, abból még tanulni sem fog. Pedig ez lett volna ennek a plusz feladatnak az értelme. Mert amit a dolgozatukban leírtak, végig gondoltak, az jobban megmarad, mint amit a vizsgára megtanulnak. Köszönöm, ha megfontolják, amit írtam. És köszönöm azoknak, akik saját értékes gondolataikat írták meg a dolgozataikban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése